Thursday, November 19, 2009

Terima Kasih abah & umi



Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat ilahi dengan limpah kurniaNYA masih diberi kesempatan untuk menghirup udara segar ini serta selawat keatas nabi yang amat mulia.
Saat ke saat,jam ke jam dan hari ke hari ,sedar tak sedar sudah menginjak umur ini. Terima kasih umi dan abah yang amat disayangi, kerana kalian diri ini membesar dengan baiknya,Insya'Allah. Terima kasih kerana didikanmu, mengajar erti kehidupan yang amat membahagiakan.Disaat diri ini tidak sihat,kalian bangun menenangkan hati yang gundah ini,memberi kasih sayang yang tak terhingga banyaknya,membelanjakan wang tanpa perhitungan hanya untuk anak kebahagiaan anak. oh, besar sungguh jasamu umi dan abah..kini anakmu telah besar,sedar tak sedar,kalian jua menginjak usia..Didoakan agar kalian sentiasa dirahmati dan diredhai Allah.



Kalau teringat mak dan ayah mesti rasa sayu kan,apatah lagi jika tinggal berjauhan.Memang ajaib perasaan yang dianugerahkan Allah kepada mak dan ayah ini, berlainan sekali dengan perasaan terhadap yang lain,mak dan ayah akan jadi keutamaan juga.semalam, sempat saya bersama keluarga menyambut ulangtahun kelahiran di rumah nenek. kebetulan nenek juga lahir pada bulan nov juga, jadi bersama nenek menyambutnya..Gembira nenek, pabila melihat cucu2 datang menziarahi.Disebabkan keuzuran maka nenek tidaklah secergas dulu. Nenek kena diawasi sentiasa kerana dah tak boleh banyak bergerak, begitu juga atok yang sangat sensitif dengan makanan..silap makan padah la jawabnya..tapi alhamdulillah atok masih kuat, masih boleh memandu kereta ke pekan seremban yang sangat sibuk bagi membeli keperluan harian..Sayang sangat pada atok dan nenek, teringat lagi sewaktu pendaftaran kemasukan pelajar baru ke UTM, atok nak ikut,excited jugak..tetapi disebabkan uzur maka tertunggak la keinginannnya..yang bestnya tentang atok, atok suke sangat menulis diari,menulis tentang event penting dan belanjawan harian..disamping itu, jika nak keluar memang pemakaian atok sangat kemas dan smart walaupun umur dah melebihi 80 tahun..Moga atok dan nenek sentiasa dalam lembayung kasih sayangnya..
p/s: gambar di atas adalah gambar atok dan nenek sewaktu raya baru nie.

1 comment:

  1. alhamdulillah...moga nikmat kasih sayang yg diberikan oleh diberkati...smoga panjang umur, murah rezeki dan sentiasa dlm redha allah s.w.t.

    ReplyDelete